Šolski otroški parlament

V torek, 26. 11. 2013, smo imeli otroški šolski parlament. Že na sestankih Šolske skupnosti smo se pogovarjali o letošnji temi, ki je razmere v družbi. Preko nevihte možganov smo spoznali in prepoznali številne probleme, ki nas obdajajo. Prišli smo do zaključka, da svet resnično ni rožnat, da pa lahko vsak izmed nas prispeva k izboljšanju razmer. Ena majhna solidarnostna gesta lahko nekomu  zelo pomaga, mu polepša dan ali pa mu vsaj pokaže, da ni sam. Zato smo se tudi učenci Šolske skupnosti odločili, da bomo pridali delček k boljši družbi z obiskom doma starejših občanov.

Šolski parlament smo pričeli z ogledom predstave v Kulturnem domu na Vrhniki. Društvo za boljši svet nam je pripravilo predstavo, ki se je tesno povezovala z letošnjo temo. Skozi humor so nam pokazali številne probleme aktualne družbe, a nam vseeno jasno sporočili, da je potrebno nekaj spremeniti, da smer, v katero gremo, ni prava. Na koncu so nam sporočili, da je rešitev v solidarnosti, v pomoči drug drugemu in zavedanju, da smo mi sami tisti, ki lahko pomagamo. Biti  moraš prijazen in strpen do drugih, kar je včasih res težko.

Po predstavi smo odšli nazaj v šolo, kjer smo nadaljevali  s parlamentom. Po nagovoru predsednice Šolske skupnosti smo se razporedili v skupine. Vsaka skupina se je morala čim bolj potruditi, da bi našla čim več aktualnih problemov družbe, ki jih je osvetlila sama predstava. Ugotovili smo, da je bilo izpostavljenih problemov res veliko, npr. brezposelnost, apatija, osamljenost starejših, zasmehovanje drugačnih… Skratka, izpostavljeni so bili problemi, ki smo jih že sami navajali pri sestankih Šolske skupnosti.

Ker je eden izmed perečih problemov današnje družbe tudi alkoholizem in z njim povezano nasilje, smo v goste povabili študenta medicine, ki sta nam preko teorije in praktičnih vaj prenesla veliko znanja o alkoholu. Vmes smo se igrali tudi pantomimo  in tako spoznavali pojme, ki so tesno povezani z alkoholom. Na koncu so učenci lahko tudi praktično preizkušali korake ravnanja z opito osebo.

Na parlamentu smo veliko razpravljali, izvedeli veliko novega in se tudi zamislili nad sedanjim položajem. Zato je naloga vseh predstavnikov Šolske skupnosti, da osvojeno znanje prenesejo tudi svojim sošolcem na naslednji razredni uri, na kar nas je opozorila naša mentorica.

Učenci so zadovoljni zapuščali razred. Nekdo je pred odhodom dejal: »Super je bilo. Ko bi bil šolski dan vedno tako zanimiv, bi z veseljem prihajal v šolo.«

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja